مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مهر 1402 ساعت 00:052023-10-19پزشكي

نقش مهم ماموگرافی در تشخیص به موقع سرطان پستان


اگرچه بانوان باید هر ماه خودشان را معاینه کنند، اما این معاینه جایگزین ماموگرافی نمی شود؛ در واقع غربالگری با ماموگرافی معنا پیدا می کند و معاینه ظاهری به تنهایی در تشخیص به موقع بیماری کمک کننده نیست.

- ایسنا/گیلان یک جراح عمومی گفت: اگرچه بانوان باید هر ماه خودشان را معاینه کنند، اما این معاینه جایگزین ماموگرافی نمی شود؛ در واقع غربالگری با ماموگرافی معنا پیدا می کند و معاینه ظاهری به تنهایی در تشخیص به موقع بیماری کمک کننده نیست.

دکتر زهرا پوررسولی، جراح عمومی در حاشیه طرح غربالگری رایگان سرطان های شایع بانوان در رشت در گفت وگو با ایسنا، سرطان پستان را شایع ترین سرطان در ایران دانست و اظهار کرد: سرطان پستان شایع ترین علت مرگ ناشی از سرطان در بانوان ایرانی است و لذا غربالگری این بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه همه بانوان باید بعد از 40 سالگی سالانه یک بار ماموگرافی را انجام دهند و از نظر توده بدخیم مورد بررسی قرار بگیرند، افزود: غربالگری به معنی بررسی پستان جهت پیدا کردن توده بدخیم است، قبل از اینکه بیمار هیچ گونه علامتی داشته باشد.

این جراح پستان، بهترین روش برای غربالگری را ماموگرافی دانست که باید سالانه انجام شود و تصریح کرد: اگرچه بانوان باید هر ماه خودشان را معاینه کنند، اما این معاینه ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مهم ماموگرافی در تشخیص به موقع سرطان پستان

نقش مهم ماموگرافی در تشخیص به موقع سرطان پستان